Upoznavanje sa parfemima

UPOZNAVANJE SA PARFEMIMA

Poznajete li osobu koja nikada do sada nije upotrijebila niti jedan parfem?

Ukoliko ga nikada niste priuštili sebi, sigurno ste ga ponekad zaželjeli za poklon. Možda će Vas netko uskoro iznenaditi sa bočicom parfema, te smo Vas iz tog razloga odlučili upoznati sa nekim vrlo važnim detaljima o parfemima.

Poznato je da su se prvi parfemi (ili neke verzije istih) počele koristiti još u starom Egiptu. Iz tih prostora razni mirisi i mirisne kreme proširile su se u Grčku i Rim, a do šire upotrebe parfema u Europi došlo je u 17. stoljeću na dvoru Luja XVI, koji je čak bio poznat kao “Mirisni Dvor”.

Iako danas za sve mirise koje koristimo kažemo da su parfemi, zapravo većina njih su toaletne ili parfemske vode.

 

Pa u čemu je razlika?

  • PARFEM – je najcjenjeniji i najdugotrajniji oblik mirisa koji u sebi sadrži od 15 – 30 % mirisnih tvari otopljenih u etanolu uz određene dodatke,
  • EAU DE PARFUM (EDP) – ima u koncentriranom etanolu otopljeno 8-15% mirisnih komponenti,
  • EAU DE TOILETTE (EDT) – je najčešći na policama naših parfumerija, a ima od 5-10% mirisnih tvari u 80%-tnom etanolu, i spada u najpovoljnije i najslabije oblike mirisa,
  • EAU DE COLOGNE (EDC)- sadrži 70-80%-tni etanol sa samo 2-3% mirisnih komponenti,
  • DEODORANS

Jačina, trajanje i sam miris parfema ovise o koncentraciji sadržaja mirisnih komponenti, a one se dijele na tri note:

  • Gornja nota ili vrh parfema se oslobađa odmah nakon nanošenja parfema, a to su najčešće voćni i citrusni mirisi, lakih i svježih nota (voćne note, lavanda i menta),
  • Srednja nota ili srce parfema u sebi sadrži blaže i ugodnije mirise, većinom cvjetne. Njeni mirisi se oslobađaju jedan sat nakon nanošenja. (orijentalne esencije)
  • Temeljna ili glavna nota se najduže zadržava na koži, te ju zbog toga čine mirisi koji su jači i teže hlape (drvo, smola, mošus).

Kreiranje mirisa koji se dobivaju na razne načine je najzahtijevniji dio procesa proizvodnje. Time se bave specijalni stručnjaci koji su cijeli svoj život posvetili samo tom poslu. Kreiranje pojedinih mirisa traje nekoliko mjeseci, a ponekad čak i godina.

O razmjerima trgovine parfemima danas dovoljno govori podatak da se svake godine na tržištu pojavi oko 250 novih vrsta mirisa. Mnoge poznate osobe potpisuju svoje parfeme, a neke su i zaštitna lica kompanija. Međutim koliko god novih mirisa izašlo na tržište svake godine, svaka žena već ima neki omiljeni ili više njih. Mnogima je to besmrtni Chanel No. 5 za koje postoji nevjerojatan podatak kako se svakih 30 sekundi proda jedna bočica. Taj je parfem kreiran za Coco Chanel, ženu koja je rekla kako parfem treba nanijeti tamo gdje želite dobiti poljubac.